Algemene voorwaarden
Algemene voorwaarden Dierenspeciaalzaak PIRO
Dierenspeciaalzaak PIRO staat garant voor een goede service, snelle levering en tevreden klanten.
Het is echter noodzakelijk om een aantal regels vast te leggen zoals beschreven in onze algemene voorwaarden.
Indien u hier verdere vragen zou over hebben neem gerust contact met ons op.
Prijzen
Tenzij uitdrukkelijk anders vermeld, zijn alle prijzen vermeld inclusief 21% BTW
Betaling
Momenteel hanteren wij volgende betalingsmogelijkheden.
Bankcontact
Creditcard
KBC/CBC betaalknop
Belfius Direct Net
ING Home pay
Sofort Banking
Overschrijving
iDeal
Bitcoin
Betaling bij levering (opgelet hier is extra kost vanwege de koerierdienst, momenteel niet mogelijk wegens covid19)
Levering
Voor het transport van onze producten maken wij gebruik van diverse koerierdiensten.
Hokken in bouwpakket worden normaal binnen de 24-48h geleverd (op voorwaarde dat alles op stock is), goederen die niet op stock zijn bij ons worden geleverd binnen de 3-7 werkdagen.
Opgelet, de leveringstermijn is steeds indicatief, wij kunnen echter geen 100% garantie geven dat uw zending voor of op bepaalde datum zal geleverd worden.
Wanneer een product om een uitzonderlijke reden niet geleverd kan worden, brengt de verkoper de koper hiervan zo snel mogelijk op de hoogte.
De koper kan geen aanspraak maken op enige vorm van schadevergoeding.
Aflevering niet mogelijk
1) Voor de PAKKET leveringen
De koerierdienst levert van maandag tot en met vrijdag van 8.00h tot 18.00 uur af.
Het is niet mogelijk om een bepaald uur af te spreken en wij kunnen hier geen invloed op uitoefenen.
Als u niet thuis bent op de dag van aflevering laat de chauffeur een speciaal formulier achter waarop vermeld staat dat hij die dag geprobeerd heeft uw pakket te bezorgen.
Uw pakket wordt dan op het dichtstbijzijnde depot afgegeven en in bewaring genomen, met dit depot kan u contact opnemen om een 2de bezorgdatum af te spreken.
1) 99,8% van onze zendingen verloopt probleemloos
2) In 2013 hadden wij slechts 2 schadegevallen welke onmiddelijk opgelost worden met een nieuwe zending.
Afhalingen
Uw bestelling kan ook steeds afgehaald worden, dit momenteel via
https://afspraken.dierenzaak.be/
Beschadiging, verlies en/of diefstal tijdens transport
Conform de wet op de handelspraktijken valt verlies, diefstal en/of beschadiging van een bestelling ten laste van de verkoper tot op het ogenblik van levering van de goederen aan de koper (dus geleverd)
Controleer bij ontvangst het pakket altijd op beschadiging die tijdens het transport kan ontstaan zijn. Indien dit beschadiging vertoont noteer dit op de afleveringsbon en
laat deze ondertekenen door de koerierdienst, enkel op die manier kan er aanspraak worden gemaakt op een schadevergoeding na aftekening!
Indien er schade is gelieve ons steeds te verwittigen binnen een aanvaardbare termijn (3 werkdagen). Indien de schade eenvoudig op te lossen is door een enkel onderdeel te vervangen
laat ons dit weten, wij sturen dit onmiddelijk na. Wij vragen wel steeds een foto om misbruik tegen te gaan en de beschadigde goederen retour.
Terugname & Retour
De Belgische wet op de handelspraktijken en de informatie en de bescherming van de consument van 14 juli 1991 is van toepassing.
Dit laat de koper toe om binnen de 14 werkdagen na ontvangst van de product(en) de verkoper te informeren dat hij van de verkoop afziet.
De goederen moeten dan in originele verpakking en nieuwstaat (inclusief accessoires en handleidingen) binnen een aanvaardbare termijn (maximum 7 werkdagen) na kennisgeving volgen.
De verzendkosten/retourkosten en alle verzend risico’s bij retour zijn de verantwoordelijkheid van de klant.
De klant heeft ook de mogelijkheid om het product af te leveren in een van onze afhaallocaties.
Vraag steeds om een bewijs van (retour)verzending of gebruik een dienst die een handtekening vraagt bij levering, goederen die verstuurd zijn maar nooit aankomen worden door
ons niet vergoed.
Retourzendingen onder rembours worden niet aanvaard.
Na ontvangst en nazicht van uw zending storten wij het verschuldigde bedrag terug op de door u opgegeven rekening of oorsprongelijke betaalmethode.
Let op dat op maat geleverde diensten met name rembourskosten en/of montagekosten niet terugbetaald worden!
Annulatie van Uw bestelling
Annulatie van uw bestelling is ten alle tijde mogelijk indien de bestelling nog niet verstuurd is, indien dit wel het geval is zullen de transportkosten en/of rembourskosten ten laste van de koper vallen.
Persoonlijke gegevens
De door de koper ingegeven gegevens zullen enkel gebruikt worden voor de verwerking van de bestelling en levering. Uw gegevens zullen nooit worden doorgegeven of verkocht aan derden.
U kan uw persoonsgegevens steeds inzien, verzoek ons per brief of email een overzicht van uw gegevens wij zullen deze binnen een termijn van 2 weken verstrekken.
Verkoopsvoorwaarden
a) Bestellingen kunnen geplaats worden via onze online shop
b) Een bestelling wordt pas uitgevoerd/verstuurd na het ontvangen van de betaling (tenzij de klant kiest voor betaling bij levering).
c) De afgebeelde producten kunnen in kleine mate verschillen van de foto's op onze website de gebruikte foto's zijn louter illustratief.
d) Leveringstermijnen zijn steeds indicatief, het kan gebeuren dat om welke reden dan ook (staking, vertraging bij koerierdienst,...) de gegeven termijn overschreden is,
helaas kunnen wij hier niets aan doen en kan geen reden zijn om uw bestelling te annuleren/weigeren.
e) Goederen blijven eigendom van Dierenhokken.eu totdat deze volledige betaald zijn.
f) Alle prijzen vermeld op de website Dierenhokken.eu en zijn subrubrieken zijn inclusief BTW (21%)
g) Elke vorm van niet complete levering, beschadiging, retourzending van goederen moet binnen de 3 werkdagen aan ons worden meegedeeld.
h) Retourzenden van goederen moeten geretourneerd worden aan Dierenspeciaalzaak PIRO kouterstraat 25 8710 Ooigem Belgie, mits voorafgaand contact. Alle transportkosten zijn steeds ten kosten van de koper.
i) Een bestelling plaatsen houdt in dat u de toepasselijkheid van deze voorwaarden aanvaardt.